reklama

Banda maková - musíš zažiť

Páči sa mi príslovie „Kto si hraje, nezlobí“. Na zážitkových akciách Pluska to platí dvojnásobne. Vždy po návrate sa ma okolie pýta: čo ste tam vlastne robili? Jednoduchá otázka, no napriek jej častému opakovaniu za ostatne dva roky, ja na ňu nepoznám jednoduchú odpoveď. Odpoveď v ktorej by som dokázal vyjadriť všetko čo vo mne doznieva ešte prvé dni po akcii. Veľakrát si to zjednoduším vetou: musíš zažiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pár týždňov dozadu som dostal možnosť „chceš?“ Ja „chcem“ a tak sediac na lavičke a čakajúc na zvyšok tých, čo tiež chcú, som rozmýšľal aká budeme generácia nových inštruktorov, generácia '12.

„Jednotka“, prvá z troch častí školenia, bola posledná akcia, ktorú sme sizažili ešte ako bežní účastníci. Podľa hesla „dobrý inštruktor vydrží 2-krát viac“ bol pripravený nadupaný program, ktorý dal maximálne zabrať celej hlave aj telu.

Hneď úvod nás názorne naučil, koľko je správny počet účastníkov a ako počítať do 10, iná aktivita ako „obhospodáriť všetkých očných kontaktom“, ďalšia vyhecovala zabehnúť 15km aj lemrám lenivým a vieme, že medzi ľahké drogy môžeme zaradiť aj skoroceľ. Chvíľami sme sa približovali limitom záchranných zložiek („za 5 min vonku v behavom“). No hlavne sme mali „jedna nula nula“ dôvodov na spoločný smiech.

Napriek tomu, že mam za sebou už pár zážitkových akcii, vždy ma plusáci dokážu prekvapiť ďalšou. Či už plánovane a úplne zámerne, alebo náhodne, no o to silnejšie (za nočnú hmlu nad ovocným sadom pri love upírov nominujem na Oscara za špeciálne efekty).

Táto banda maková ma dokázala pobaviť, donútiť k zamysleniu, byť trpezlivejší a počúvať aj iných. Motivovali ma behať, veľa behať, váľať sa v bahne, ráno vstávať a menej frflať. Skvelá investícia do mňa samého. Už sa teším, kedy ju budem môcť splatiť na našej vlastnej akcii generácie '12.

Vlado Benko

Pozn.: Vado píše o prvej časti zážitkového školenia nových inštruktorov Pluska. Viac fotiek nájdete tu.

MO Plusko

MO Plusko

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sme aktívni mladí ľudia a radi robíme akcie pre mladých. Našou víziou sú aktívni mladí ľudia otvorení novým podnetom s túžbou objavovať. V priateľskej atmosfére preto rozvíjame potenciál mladých ľudí prostredníctvom metód zážitkovej pedagogiky.Outdoor, zážitok, byť samým sebou - to sú slová, ktoré sme my. My, plusáci. Zoznam autorových rubrík:  AkcieĽudiao Zážitku

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu