reklama

Fantázia nie vždy pracuje v náš prospech

Očakávanie, napätie, prekvapenie, malá obava,... asi takýto koktail sa vo mne miešal, keď som nasadla v Bratislave do auta a spolu s chalanmi sme nabrali smer Lipnice nad Sázavou. Takmer celá osádka auta už s Pluskom nejaké to dobrodružstvo absolvovala, no mlčali ako hroby. Keď som sa ich pýtala, čo mám čakať dostala som odpoveď: „radšej nič neočakávaj“ . Im sa to povie. Nikdy som nebola na žiadnej zážitkovej akcii a človek tak nejako túži vedieť na čo sa má pripraviť. Keď tak s odstupom času nad tým všetkým premýšľam, je dobré, že nič nepovedali, asi by som sa zbytočne vyplašila.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Pretože ak by mi niekto povedal, že budem skákať do zatopeného lomu, zlaňovať,či blúdiť lesom a to hneď v prvú noc, asi by sa jeden u mňa krvi nedorezal.

Hm a tu hľa hneď prvý poznatok neformálneho vzdelávania: „My ľudia si veľa krát zbytočne vytvárame strašiakov z vecí, ktoré nás čakajú. Nové a nepoznané vytvára priestor pre našu fantáziu, ktorá nie vždy pracuje v náš prospech“.

Musím povedať, že deň príchodu bol síce náročný, no iba odvar toho, čo sa dialo v ostatné dni. Nebudem tu rozpisovať detaily programu, aby som budúcoročným Lipničákom veľa neprezradila, no po absolvovaní B#12 musím jednoznačne povedať, že inštruktori odviedli kus dobrej práce. Každý deň bol nečakaný, úplne iný ako ten predchádzajúci (samozrejme ak neratám ranný rituál), ponúkajúci veľa podnetov na premýšľanie o sebe samom, na prekonávanie svojich strachov, posúvanie osobných hraníc, na spoznávanie ľudí...

A popri tom sme zažili kopec zábavy, ktorá plynula z jednoduchých vecí (bláznenie sa vo vode, behanie po lese, komunikácia s ľuďmi,...) ktoré nás obklopujú. Veci ktorési popri pracovných povinnostiach zabúdame vychutnávať aj keď sú častokrát hneď „za rohom“.

Ďakujem

A že by sme sa o rok videli znova?

Martina Maťa Barancová


Pozn.: Maťa píše o zážitkovej akcii B#12. Viac fotiek z akcie môže nájsť aj tu.

MO Plusko

MO Plusko

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sme aktívni mladí ľudia a radi robíme akcie pre mladých. Našou víziou sú aktívni mladí ľudia otvorení novým podnetom s túžbou objavovať. V priateľskej atmosfére preto rozvíjame potenciál mladých ľudí prostredníctvom metód zážitkovej pedagogiky.Outdoor, zážitok, byť samým sebou - to sú slová, ktoré sme my. My, plusáci. Zoznam autorových rubrík:  AkcieĽudiao Zážitku

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu