reklama

Všechno co potřebuješ, k tobě přijde ve správný okamžik

Tak to bylo se mnou a účastí na kurzu WifiCS (čti vifič). Povědomí o kurzu přišlo v ten pravý moment z úst mé sestřenice. Už dlouho jsem si potřebovala v sobě věci urovnat. Priority, co od života očekávám a kdo vlastně chci být.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tak jsem udělala jedno z nejskvělejších rozhodnutí v mém životě. Přihlásila jsem se na kurz WifiCS 2015, zážitkový kurz pro mládež 16-19 let ve spolupráci dvou organizací, Pluska a PŠL.

S radostí přijetí přišli ale i obavy. Bála jsem se velké fyzické zátěže, komplikované cesty na místo určení (zvláště s mým orientačním smyslem), jak zapadnu do skupiny vrstevníků z Čech a Slovenska a jaký bude pobyt v přírodě. V tu dobu jsem si představovala pobyt v přírodě jako bydlení v chatkách se záchodem - rozhodně jsem si nemyslela, že by se náhodou mohlo stát to, že budeme spát pod hvězdami v lese nebo ve stanu na zelené louce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bylo to…

 …intenzivně využitých 13 dní, plných opravdových životních zážitků od dovádění v lomu přes plnění „pětiletky“ v továrně, až po zkrášlování obce.

…zážitek z nedotčené divoké přírody v celé své kráse a pohodlí. Byl to opravdový outdoor.

 …spousty smíchu od srdce, ale občas se na tvářičce objevily i nějaké ty zbloudilé, upřímné slzičky. Nechyběla zkouška fyzické kondičky, při které jsem občas hledala na úplném dnu mých sil. To byly končiny do teď neprozkoumané, opravdu jsem poznala ten okamžik, kdy říct: „Mám dost!“

 Nesmím, ale taky zapomenout na psychiku, s kterou některé připravené hry taky zamávaly. Byly tam momenty, kdy jsem to chtěla vzdát a říct dost! Viz hned první noc, kdy jsem spala poprvé pod širákem nebo jsem plná nervozity prezentovala svůj projekt. A největší dopad měl program s dopisy z domova. Ale vždy se tam našla nějaká energie, která mě zvedla zpět nahoru na nohy a našeptávala: „Nevzdávej to a bojuj“. Ať to bylo formou povzbuzení a spjatosti kolektivu nebo obrovská podpora ze strany týmu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Díky této 13-denní zkušenosti a pocitu, že ve vás někdo vkládá důvěru, jsem si uvědomila své priority a taky kam chci v životě směřovat. Vždy jsem chtěla pomáhat lidem a snažit se zlepšit svět a teď už konečně vím, jak na to. A to by, bez ponouknutí přemýšlet a opory tak inspirativních lidí jako byl právě tým, nešlo zrealizovat.

Naučila jsem se…

 Jít si za věcmi, v které věřím a nevzdávat se hned při prvním zaškobrtnutí. V tom mě prověřila realizace mého projektu, kde se naskytly drobné zádrhely.

Už se nebojím prezentovat svoje názory a návrhy před lidmi, a komunikovat i s lidmi výše postavenými. Více si věřím a vážím si sebe jako člověka, což bylo pro mě důležité uvědomění.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jak už jsem řekla, poznala jsem tady hodně inspirativní lidí, jak z řad instruktorů tak účastníků, pro které bych byla schopná obětovat maximum.

Co bych chtěla vzkázat týmu…

Každý z vás jste něčím zajímavá osobnost. U každého z vás si vážím něčeho jiného, specifického, ale některé věci máte společné: Jste skvělý človíčkové, se smyslem pro humor a spravedlnost, s velkým srdcem, otevřenou náručí a vždy připraveni naslouchat, podpořit a pomoct. Vážím si všeho, co děláte pro ostatní a hlavně toho, co jste udělali pro mě. Protože mě, to změnilo život!

Všichni jste se stali důležitou součástí mého bytí. A teď je řada na mě začít to předávat zase dál a vydat se na cestu pomoci druhým.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Budoucím účastníkům…

Tady je vzkaz pro vás: Neváhejte a přihlaste se, dejte do toho všechno, ono se vám to vrátí.

Hanka Ouředníková

Pozn. Hanka píše o kurze WifiCS Restart, viac informácií o ňom môžete nájsť na http://wifics.cz/

MO Plusko

MO Plusko

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sme aktívni mladí ľudia a radi robíme akcie pre mladých. Našou víziou sú aktívni mladí ľudia otvorení novým podnetom s túžbou objavovať. V priateľskej atmosfére preto rozvíjame potenciál mladých ľudí prostredníctvom metód zážitkovej pedagogiky.Outdoor, zážitok, byť samým sebou - to sú slová, ktoré sme my. My, plusáci. Zoznam autorových rubrík:  AkcieĽudiao Zážitku

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu